Language educational software for narrative texts production in the Educational Institution N ° 64975, Pucallpa
Abstract
Objectives: To determine how the implementation and application of Language educational software will improve the narrative texts production of tales, fairy tales and legends in second grade secondary students from Educational Institution N° 64975 Húsares del Perú, Pucallpa. Methods: Quantitative research, pre-experimental design with pre and posttest, nonrandom sample, so it’s intentional and formed by 30 students. Measuring instruments were the written tests, validated and with statistical confidence in a coefficient of 95,00 % and 0,957 respectively. Results: In the sample of 30 tested students, about the arithmetic mean, 4,50 in the pre-test and 22,00 in the post-test, an improvement of 17,50 points; about the median, 04 in the pre-test, while 24,00 in the post-test (difference of 20 points); about the mode, 04 in the pre-test while in the post test is 24,00 too. Conclusions: A significance level has been established with 5 % and the Student’s t test equal to -6,736, the implementation and application of language educational software has improved significantly the narrative texts production of tales, fairy tales and ds in second grade secondary students from Educational Institution N° 64975 Húsares del Perú, Pucallpa, 2013.References
1. Solivellas G, Morí L, Greco C, Romero D, Pautasso M, Joffre E. Desarrollo de un software educativo para la enseñanza de la fotosíntesis. [Tesis de pregrado]. Córdova: Universidad Nacional de Río Cuarto; 2005.
2. Díaz A, Rodríguez M, Ruiz Y, Campos G, Montenegro O, Alfonso Y, et al. El software educativo en la provincia de Sancti - Spíritus. [Tesis de pregrado]. Sancti Spiritus: Universidad de Ciencias Pedagógicas “Capitán Silverio Blanco Núñez”; 2000.
3. Romero M, Hernández J, Henao P. Diseño de un Software Educativo Multimedial y un aula virtual como apoyo a la asignatura historia de la pedagogía en Colombia para los programas de licenciatura de la facultad de educación en Uniminuto. [Tesis de pregrado]. Bogotá: Corporación Universitaria Minuto de Dios; 2008.
4. Calsina L. El docente ante las computadoras. 3ª ed. Madrid: Gredos; 2005.
5. Choque R. Estudio en las aulas de Innovación Pedagógica y desarrollo de capacidades en tecnologías de información y comunicación - TIC. [Tesis de pregrado]. Lima: Universidad Nacional Mayor de San Marcos; 2009.
6. Torres JM. Software Educativo que contribuye al desarrollo de habilidades en el cálculo aritmético en la escuela primaria “Miguel Ruiz”. [Tesis de maestría]. Sancti Spíritus: Centro Universitario “José Martí Pérez”; 2008.
7. Mallqui U, Palomino A, Santiago A. Influencia del Software Educativo en el desarrollo de actitudes de aprendizaje en los alumnos del sexto grado de la I.E. N° 32231 Hipólito Unanue. [Tesis de pregrado]. Huánuco: Universidad Nacional Hermilio Valdizán; 2008.
8. Vílchez E. Gramática Básica. 4ª ed. Lima: Pirámide; 2010.
9. Cóndor CA. Producción Literaria. 3ª ed. Lima: Pirámide; 2011.