Formation of abilities in law students, a task to form not to informing

  • Jorge Rondón Valdés
  • Alcides Antúnez Sánchez
Keywords: Labor competitions, abilities, teaching process

Abstract

The article makes an outline of the theoretical referents that have been taken into account for the development of skills in the educational process, the main ideas from a historical- cultural approach, is based on the need and importance of the training of students law to create in these social skills that allow you to demostrate your skills in the labor market. For this purpose a review of the introduction of scientific activity within the teaching learning process that allows the development of skills in the Universidad Cubana. From the perspective of the new digital technologies in the cognitive development of young people in their values, lifestyles and educational expectations, to appropriate knowledge or legal knoeledge, and provide them with a series of skills and basic skills that enable them to the exercise of his profession once he enters the labor market from the modes os action as prosecutor, judge, lawyer, counselor, professor, among, others. For them we help in research methods such as: the logical historical, the analysis and synthesis, and the induction deduction.

References

Álvarez , D. C. (1996). La escuela en la vida. Colección Educación y Desarrollo y del mismo autor. La Habana: Pueblo y Educación.

Álvarez, I. (1995). Perfeccionamiento de la formación de habilidades en la solución de problemas de Física para estudiantes de Ciencias Técnicas. Tesis de Maestría en Ciencias de la Educación.

Álvarez, I. (1999). El proceso y sus movimientos: Modelo de la Dinámica del Proceso Docente Educativo en la Educación superior. Tesis en opción al grado científico de doctor en Ciencias Pedagógicas, CEES “Manuel F. Gran” Universidad de Oriente.

Aneca. (16 de marzo de 2006). Libro Blanco del Título de Grado en Derecho. Obtenido de http://www.aneca.es/activin/docs/libroblanco_derecho_def.pdf

Bretel, L. ( 16 de abril de 2010). Evaluación de Competencias. Obtenido de :http://breteleandocompeten.blogspot.com/2005/09/evaluacin-de-competencias.html

Coll Aguilera , M. (2008). Estrategia didáctica para la sistematización de las habilidades generales más aplicadas en la disciplina principal integradora de la carrera de derecho. Tesina en opción al título académico de especialista en docencia universitari, Universidad de Granma, Cuba.

Derecho, F. d. (2010). Plan de estudio de la carrera de Derecho D perfeccionado. Cuba: MES.

Díaz, B. (1992 ). Didáctica: Aportes para una Polémica. Aique, Buenos Aires, Argentina.

Fuentes , H., & Cruz, S. (1997). Curso Diseño Curricular. Monografía, CEES Manuel F. Gran, Santiago de Cuba.

Fuentes , H., Álvarez , I., & Cruz, S. (1998). Modelo holístico configuracional de la Didáctica de la Educación Superior. Monografía, CEES “Manuel F. Gran” - Universidad de Oriente.

Fuentes, H. (1998). Modelo holístico configuracional, como una aproximación a la Didáctica. . CEES “M. F. Gran”.

Fuentes, H., Pérez, L., Mestre, U., & otros, y. (1994). La formación de habilidades a través de la solución de problemas . Monografía, “Manuel F. Gran”. ISPJAM.

González Losada, S. (2010). Análisis de las competencias de los estudiantes de Derecho en los nuevos planes de estudio de Andalucía en el EEES. Revista de Educación(12).

Nisbet , J., & Schucksmiths. (1987). Estrategias de aprendizaje.

Novak, J. D., & D, B. (1984). Aprendiendo a aprender. Barcelona: Original Learninghow to learn. Cambridge, Ma: Cambridge University Press.

Real Decreto 1393/2007 por el que se establece la ordenación de las Enseñanzas Universitarias Oficiales. BOE, nº 260, . (30 de Octubre de 2007).

Witker,, J. (s.f.). e: Antología de estudios sobre la enseñanza del derecho. Obtenido de www.juridicas.unam.mx/inst/direc/datper.htm-p=witker.htm

Zilberstein , T. J., Herrero , T. E., Borroto, C. G., & y otros . (2006). Preparación pedagógica integral para profesores integrales. Félix Varela.

Published
2016-04-01
How to Cite
Rondón Valdés, J., & Antúnez Sánchez, A. (2016). Formation of abilities in law students, a task to form not to informing. Apuntes De Ciencia & Sociedad, 6(2). https://doi.org/10.18259/acs.2016024
Section
Artículos de investigación

Most read articles by the same author(s)